پمپ هسکل | HASKEL | هسکل | پمپ بادی هسکل | پمپ SHINEEAST

آدور ابزار مرکز ارائه انواع پمپ های بادی یا با محرک هوای فشرده از برندهای هسکل HASKEL آمریکا و شاین ایست SHINEEAST چین می باشد.پمپ هسکل

پمپ های بادی پمپ هایی هستند که با هوای فشرده به کار افتاده و قادر به ایجاد جریان و افزایش فشار سیال هستند.

پمپ یا تلمبه تجهیزی است مکانیکی برای انتقال سیال. وظیفه پمپ ها ایجاد جریان  برای مایعات مختلف اعم از آب، آب صابون، بنزین یا گازوئیل، دوغ آب، میعانات نفتی، اسیدها و غیره می باشد.

پمپ ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک کاربرد ویژه ای در صنایع مختلف دارند.

بنابراین پمپ ها با گرفتن نیرویی که می تواند از منبع الکتریکی یا پنوماتیک و یا مکانیکی باشد، سبب افزایش فشار و انتقال جریان در سیال می شوند.

پمپ هسکل

پمپ های Air Operated   یا پنوماتیک یا محرک هوای فشرده یا ایرپمپ یا پمپ های هوایی، پمپ هایی هستند که توسط هوای فشرده با فشار عمدتاً 2-8 bar تحریک شده و با حرکت رفت و برگشتی پیستون آن، سیال به داخل پمپ مکش و به بیرون رانده می شود. این فرایند مکش و دهش سیال، سبب ایجاد جریان و فشار سیال می گردد.

در پمپ های پنوماتیک نسبت سطح پیستون هوا به سطح پیستون پلانجر یا پیستون فشارساز، را نسبت تراکم یا Ratio  نامیده و این نسبت تراکم تعیین کننده فشار خروجی است.

به عبارت دیگر هر چه نسبت تراکم یا Ratio  عدد بزرگتری باشد، فشار خروجی پمپ بالاتر خواهد بود.

برای محاسبه فشار خروجی یک پمپ پنوماتیک حداکثر فشار هوای درایو یعنی 8 bar را در عدد نسبت تراکم یا Ratio  ضرب کرده و به این ترتیب حداکثر فشار خروجی پمپ معین می شود. به عنوان مثال اگر نسبت تراکم یک پمپ 150:1 باشد، حداکثر فشار خروجی این پمپ در حدود 1200 bar خواهد بود.

نکته: در پمپ های هوایی یا محرک هوای فشرده هرچه نسبت تراکم بیشتر باشد، فشار خروجی پمپ بالاتر و دبی آن کمتر می شود. این نوع پمپ ها به طور کلی در دو نوع استیل و فولادی وجود دارند.

نوع استیل آن مناسب جهت فشارسازی برای آب و نوع فولادی آن مناسب جهت فشارسازی روغن، آب صابون و میعانات نفتی می باشد. البته گذشته از نوع متریال پمپ، نوع آببندهای به کار رفته در بخش فشارساز یا پلانجر نیز نقش مهمی در نوع سیال استفاده شده در پمپ دارد. به عبارت دیگر بر اساس نوع سیال، اگر آببند مناسب در پمپ بکار گرفته شود، عمر پمپ بسیار طولانی تر خواهد بود.

پمپ هسکل

کاربرد پمپ های پنوماتیک:

  • ایجاد جریان و فشار جهت تست یا آزمون هیدرواستاتیک

  • ایجاد جریان و فشار روغن جهت استفاده در یونیت های هیدرولیک و پاورپک هیدرولیک

  • تزریق مواد شیمیایی در فرایندهای شیمیایی

  • تزریق متانول در خطوط لوله انتقال گاز جهت جلوگیری از یخ زدگی گاز در زمستان

  • ایجاد فشار بالا جهت عملیات هیدروفرمینگ (فرم دهی)

عوامل موثر در افزایش طول عمر پمپ های پنوماتیک:

  • ورود هوای فیلتر شده و بدون رطوبت و روغن زده به عنوان هوای درایو به پمپ

  • ورود آب(سیال) فیلتر شده و سختی گیری شده به پمپ

  • گریس کاری یا تزریق روانکار پیشنهاد شده توسط شرکت  سازنده پمپ به قسمت اسپول شیر پنوماتیک پمپ

  • کاهش جریان یا دبی هوای درایو جهت کاهش سرعت رفت و برگشت پلانجر پمپ

این مجموعه قادر به ارائه انواع پمپ های ایر درایو از برندهای HASKEL آمریکا و شاین ایست چین می باشد.

این دو برند فوق تنوع زیادی از پمپ ها در فشار و دبی های مختلف دارند.

کمپانی هسکل HASKEL آمریکا معتبرترین و خوشنام ترین برند در عرصه تولید پمپ ها و بوسترهای پنوماتیک در دنیا بوده و شرکت آدور ابزار تمامی مدل های این شرکت را موجود و آماده ارائه به مشتریان خود دارد.

همچنین کلیه سیل کیت ها و کیت های تعمیراتی این پمپ ها با قیمت رقابتی قابل ارائه به مشتریان بوده و ضمن ارائه سیل کیت، آدور ابزار امکان تعمیرات، سرویس، تست و اورهال انواع پمپ های هسکل را با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش را دارا می باشد.

برند شاین ایست چین با الگو برداری از ساختار پمپ های هسکل آمریکا اقدام به طراحی و ساخت طیف وسیعی از پمپ های پنوماتیک نموده و انواع پمپ از فشار 16 bar الی 5000 bar را در مدل های  Single Acting (یک طرفه) و دو طرفه (Double Acting) ارائه نموده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ و قیمت با مجموعه آدور ابزار تماس حاصل فرمایید.